تجربه تحصیل بین المللی در دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های مجارستان عملکرد منطقه ای و ملی دارند ، اما بیشتر آنها نیز در سطح اروپا یا حتی در سطح جهانی به فعالیت های فراملی مشغول هستند. دانشگاه ها دانشجویان سایر قاره ها را ثبت می کنند ، دانش آموزان و کارمندان را تبادل می کنند و با موسسات همکار سایر مناطق جهان در پروژه هایی در زمینه آموزش یا تحقیق مشغول می شوند.

اصلاحات بولونیا در قرار دادن آموزش عالی اروپا در نقشه جهانی نقش دارد. تقسیم برنامه های طولانی دانشگاهی به دو چرخه (کارشناسی / کارشناسی ارشد) این برنامه ها را برای دانشجویان محلی و خارجی قابل دسترسی تر و جذاب تر می کند. موسسات و برنامه ها بطور مرتب ارزیابی می شوند و بررسی ها در اینترنت منتشر می شود. بسیاری از دوره ها ، به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ، اکنون به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همه این عوامل به دانشگاه های اروپا کمک می کند تا بازیگران جهانی شوند.

سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هدف ایجاد همکاری نزدیک با همه مناطق جهان و به ویژه با کشورهای همسایه از طریق سیاست همسایگی اروپا ، که تقریباً تمام کشورهای امضا کننده بولونیا را شامل می شود ، است. برنامه های اتحادیه اروپا طیف گسترده ای از اقدامات ایجاد ظرفیت در آموزش عالی را از طریق ابزارهای کمک های خارجی برای کشورهای پیش از ورود ، کشورهای همسایه و کشورهای در حال توسعه و به ویژه از طریق برنامه تمپوس که بودجه سالانه تقریباً 55 میلیون یورو را پوشش می دهد ، پوشش می دهد.

روابط با سایر قاره ها از طریق سلسله برنامه های همکاری دو جانبه پشتیبانی می شود: اتحادیه اروپا – ایالات متحده / کانادا ، EDULINK و ALFA برای آمریکای لاتین و برنامه جدید Nyerere برای آفریقا. چارچوب چند جانبه جدید برای حمایت از همکاری با کشورهای صنعتی توسط کمیسیون در سال 2007 راه اندازی شده است

در این زمینه از اهمیت ویژه ای پرچمدار اتحادیه اروپا برای همکاری های دانشگاهی در سراسر جهان ، Erasmus Mundus استفاده می شود. دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بسیار یکپارچه اروپایی ، همکاری های بین المللی دانشگاهی و بورس های تحصیلی رقابتی کمک شایانی در بهبود جذابیت “مقصد اروپا” می کند.

اقدامات Marie Skodlowska-Curie برای محققان فردی فرصت می دهد تا در یک تیم تحقیقاتی در یک کشور دیگر شرکت کنند. بودجه برای محققان در دسترس است تا هم در اروپا و هم در سطح بین المللی حرکت کنند.

در چارچوب برنامه Erasmus Mundus ، کمیسیون “پروژه پیشرفت جهانی” را راه اندازی کرد ، که هدف آن تقویت تصویر آموزش عالی اروپا در سراسر جهان است. خروجی ها عبارتند از: یک وب سایت کاربرپسند “مطالعه در اروپا” ، یک شبکه آزمایشی مشاوران آموزش اروپا ، کارگاه های مهارت آموزی برای افرادی که در بازاریابی آموزش عالی در سطوح نهادی و ملی درگیر هستند و حضور “مطالعه در اروپا” در نمایشگاه های بین المللی آموزش .