آخرین اخبار مربوط به کووید 19 (کرونا ویروس)

دانشجویان عزیز، ما می خواهیم شما را در مورد آخرین به روزرسانی در مورد همه گیر Covid-19 و اقدامات مرتبط با آن در مجارستان مطلع کنیم. به دنبال تصمیم پارلمان ، وضعیت اضطراری در 17 ژوئن در نیمه شب در مجارستان به پایان رسید .

دولت مجارستان با اعلام “بحران سلامتی” ، وضعیت “آمادگی همه گیر” را در سراسر کشور معرفی کرده است . این فرمان در 18 ژوئن ، روز بعد از پایان وضعیت اضطراری ، لازم الاجرا است. براساس مصوبه ای که تا 18 دسامبر سال 2020 به اجرا در خواهد آمد ، دولت ضرورت وضعیت آمادگی همه گیر را بررسی خواهد کرد. محدودیت ساعت خرید مخصوص افراد مسن (بین ساعت 9 صبح و ظهر) تا 18 ژوئن خاتمه می یابد ، اما قوانین مربوط به پوشیدن ماسک در مغازه ها و وسایل حمل و نقل عمومی اجباری باقی می مانند.

با پایان یافتن دستور ویژه قانونی ، قوانین و محدودیت های مربوط به عبور از مرز نیز تغییر یافت. براساس آیین نامه جدید ، از نیمه شب 17 ژوئن ، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین شهروندان صربستان ، سوئیس ، لیختن اشتاین ، نروژ و ایسلند می توانند آزادانه وارد خاک مجارستان شوند. در همین زمان ، شهروندان مجارستانی هنگام بازگشت به خانه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، صربستان ، سوئیس ، لیختن اشتاین ، نروژ یا ایسلند از وظیفه قرنطینه معاف هستند. کسانی که تابعیت یک کشور را از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (به استثنای شهروندان انگلستان) ندارند ، هنوز نمی توانند وارد کشور شوند. اما ، در بعضی موارد خاص ، پلیس محلی یا ستاد پلیس ملی در مورد فرودگاه بین المللی Liszt Ferenc ، می توانند در صورت درخواست مجوز ویژه ای برای ورود به کشور اعطا کنند. افراد دارای وضعیت دانشجویی در مورد ورود به مجارستان طبق قوانین خاص مشمول قانون هستند. ما به زودی جزئیات و شرایط و مراحل لازم برای ورود به کشور را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت و به همین دلیل از شما می خواهیم که جدیدترین به روز رسانی ها را به طور مرتب صندوق پستی و وب سایت خود بررسی کنید. ما همچنین شما را در مورد به روزرسانی ها آگاه خواهیم کرد و از شما می خواهیم که به اطلاعاتی که از دانشگاه خود و از طریق سیستم نپتون دریافت می کنید ، توجه مستمر داشته باشید.