بورسیه تحصیلی مناسب خودتان را پیدا کنید

انواع بورسیه های تحصیلی مجارستان

شرایط در یافت بورسیه های تحصیلی مجارستان

زمان اقدام برای بورسیه های تحصیلی مجارستان

مدارک لازم جهت اقدام برای اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان

کشور مجارستان از جمله کشورهای اروپای مرکزی است که طی چند سال گذشته بسیار پیشرفت کرده و با بهبود وضعیت نظام آموزشی خود و به کارگیری سیاست های مناسب مهاجرت، قصد جذب حداکثری دانشجویان را به کشور خود دارد و تا حد زیادی در این خصوص موفق عمل کرده است و هرساله تعداد زیادی دانشجوی نخبه جذب این کشور میشوند. شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای تحصیلی مجارستان و اخذ اقامت مجارستان و بورسیه تحصیلی این کشور، با دفتر نمایندگی دانشگاه های معتبر مجارستان در تهران تماس بگیرید و از مشاوره ی تلفنی و رایگان کارشناسان با تجربه موسسه به طور رایگان بهره مند گردید:02122606292

انواع بورس های تحصیلی کشور مجارستان

در مطالب زیر به بررسی انواع بورسییه های مجارستان میپردازیم ولی به طور کلی بسیاری از بورسیه ها شامل دانشجویانی میشود که دوترم از تحصیل خود را در دانشگاه های مجارستان سپری کرده باشند و پس از آن به راحتی می توانند از انواع بورسیه های اراسموس erasmuss و بورسیه دیگر استفاده نمایند

برای دانشجویانی که میخواهند قبل از عزیمت به مجارستان از بورسیه استفاده کنند باید از برتامه بورسیه دوجانبه بین کشور ایران و کشور مجارستان استفاده نمایند و بنابراین دانشجویان باید مدارک لازم را ارسال و بر اساس شرایط تحصیلی ارزیابی شده و مورد بررسی قرار میگیرند.همچنین این بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

  • بورس تحصیلی باتلر برای دانشجویان مجارستانی دنبال می شود در رشته کارشناسی ارشد مطالعات میراث فرهنگی که متعهد به ایجاد یک اثر پایدار به عنوان رهبران در مجارستان جهت مدیریت و سیاست میراث فرهنگی هستند.
  • مدرک CEU-REFبرای دانشجویان کشور ایتالیا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد.
  • بورس تحصیلی EMPIRICUSبورس تحصیلی برای دانشجویان از کشورهای  چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان.
  • بورس تحصیلی پیتر A. NADOSYاین بورسیه تحصیلی سالانه به دانشجویان مجارستانی اعطا می شود که جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدCEU  واجد شرایط بوده و نیاز مالی دارند.
  • بورسیه تحصیلی Hungaricum

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی با همکاری چندین کشور تاسیس شده است که هزینه تحصیل، بیمه درمانی و دیگر هزینه های زندگی را پوشش می دهد.

  • بورسیه تحصیلی دو جانبه

این نوع بورسیه مشترک بین کشور مبدا و کشور مجارستان می باشد، که این بورسیه شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی را به دانشجو پرداخت می کند. بورس های تحصیلی دو جانبه براساس توافق نامه های همکاری علمی و آموزشی است که توسط دولت های دو کشور به امضا رسیده است. به طور مشابه با شریک خارجی ، طرف مجارستان برای دانشجویان خارجی ، محققان یا مدرسین در موسسات آموزش عالی یا در موسسات علمی یا هنری بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. هر یک از شرکای خارجی دارای دفتر بورس تحصیلی ملی است که وظیفه نامگذاری محققان بالقوه احتمالی به شریک خارجی (بازدید کنندگان) خارجی و همچنین تنظیم روند درخواست متقاضیان خارجی ورودی و احتمالی آنها را دارد. این دفاتر در داخل یا مربوط به وزارتخانه های معارف خاص است. در مجارستان ، دفتر بورسیه های ملی بنیاد عمومی تمپوس ، یک سازمان پس زمینه وزارت منابع ملی مجارستان (EMMI) است. بورس های تحصیلی را می توان از دو طریق درخواست کرد:

جهت دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان و مشاوره رایگان با دفتر نمایندگی دانشگاه های معتبر مجارستان در تهران تماس بگیرید:02122606292

برنامه بورس تحصیلی Stipendium Hungaricum

هزاران دانش آموز از سراسر جهان هر ساله متقاضی تحصیلات عالی در مجارستان می شوند. تعداد متقاضیان Stipendium Hungaricum به طور مداوم و همچنین تعداد مکان های بورسیه موجود در حال افزایش است. در دوره برنامه های 2019/2020 به بیش از 4400متقاضی بورسیه اعطا شد. بدین ترتیب ، تعداد دانشجویان خارجی که در چارچوب برنامه بورس تحصیلی Stipendium Hungaricum در مجارستان مشغول به تحصیل هستند ، در سال تحصیلی 2019/20 به 9000 نفر رسید. این برنامه براساس توافق نامه های همکاری آموزشی دوجانبه است که بین وزارتخانه های مسئول آموزش در کشورها / سرزمین های ارسال کننده و مجارستان یا بین مؤسسات امضا شده است. هم اکنون حدود 70 شریک ارسال کننده در 5 قاره مختلف درگیر برنامه هستند و دامنه جغرافیایی این برنامه هر ساله گسترش می یابد. جزئیات و شرایط خاص تماس های سالانه برنامه ها ممکن است با تماس های سالهای گذشته متفاوت باشد. فراخوان های فعلی و به روز شده برای برنامه ها در دوره پاییز در وب سایت وزارت علوم منتشر شده است.

  • انتخاب متقاضیان برتر براساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می گیرد.
  • طبق سیاست های کلی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اصلاح ماده 35 معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی مورخ 11/6/1396 درخصوص متقاضیان دیپلمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها را صرفاً محدود به دانشگاه های داخل کشور نموده است لذا بورس دولت های خارجی شامل دوره های کارشناسی و عمومی رشته های پزشکی نمی باشد.

مراحل استفاده از بورسیه تحصیلی دوجانبه

1) نامزد شدن توسط کشور وطن

در این حالت ، متقاضیان ابتدا طبق درخواست دفترخانه ، درخواست های خود را به دفتر بورسیه ملی خود ارائه می دهند. (دفتر ملی آنها را با معیارهای مختلف ارزیابی می کند و لیستی از نامزدی متقاضیان موفق تهیه می کند.) دانشمندان همچنین باید درخواست خود را به سیستم آنلاین بنیاد عمومی تمپوس ارائه دهند. بنیاد عمومی تمپوس لیست دانشمندان معرفی شده دفتر شریک خارجی خود را دریافت می کند.

2) ارسال درخواست شخصی

اگر در کشور خود کاندید نشوید ، متقاضیان به سادگی باید درخواست های خود را به سیستم آنلاین بنیاد عمومی تمپوس ارائه دهند. در هر دو مورد فوق ، پس از ارسال ، درخواست ها توسط طرف مجارستان ارزیابی می شوند: ابتدا یک بررسی رسمی از صلاحیت انجام می شود ، سپس کارشناسان خارجی بنیاد عمومی تمپوس برنامه ها را مطابق با چندین معیار حرفه ای ثبت می کنند. در نتیجه ، متقاضیان (و در مورد نامزدی کشور ، دفاتر ملی نیز) از طریق تصمیم گیری (پذیرش / رد) مستقیماً از طریق ایمیل مطلع می شوند. بنیاد عمومی تمپوس همچنین برای کمک به سازماندهی و شروع اقامت در مجارستان ، اطلاعات لازم دیگری را ارسال می کند. برای اطلاعات در مورد انواع بورس تحصیلی دولتی موجود در مجارستان ، اینجا را کلیک کنید

برنامه بورسیه اراسموس Erasmus+

برنامه Erasmus + برنامه اتحادیه اروپا برای آموزش جوانان است. هدف این است که شهروندان اروپایی را با آموزش ، مهارت و خلاقیت مورد نیاز خود در جامعه دانش بنیان مجهز کند. این برنامه بیش از 4 میلیون اروپایی فرصت هایی را برای تحصیل ، آموزش ، کسب تجربه کار و داوطلب شدن در خارج از کشور فراهم می کند. این کمک می کند تا مبادلات کاندیدای دانشجویی و دکترا را در کشورهای برنامه Erasmus + و از طریق کشورهای شریک انجام دهید. اراسموس + برای همه زبان آموزان و کارآموزان در همه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا ، و همچنین در ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ ، مقدونیه ، ترکیه و صربستان که یک استراتژی قبل از ورود دارند ، باز است. دوره تحصیل شما در خارج از کشور می تواند از حداقل 3 ماه (یا 1 ترم تحصیلی یا سه ماهه) تا حداکثر 12 ماه طول بکشد. اگر بورس تحصیلی از طریق برنامه Erasmus به شما اعطا شود ، باید در دوره درخواست به دفتر بین المللی محلی موسسه خود نزدیک شوید تا اطلاعاتی راجع به اسنادی را که باید ارسال کنید دریافت کنید. به طور کلی ، شما به CV خود ، یک نامه انگیزه و یک توافق نامه یادگیری امضا شده که باید در آن دوره هایی را که می خواهید در دانشگاه میزبان شرکت کنید بیان کنید. فرصت های تحصیل در خارج از کشور در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد و همچنین داوطلبان دکترا برای دانشجویان در دسترس است. همچنین می توانید تحصیلات خود را در خارج از کشور با کارآموزی تلفیق کنید تا ضمن تحصیل ، تجربه کار خود را بدست آورید. دانشجویان دارای شرایط جسمی ، روحی یا بهداشتی ممکن است پس از انتخاب برای تحصیل در خارج از کشور ، برای بودجه اضافی درخواست کنند. شما می توانید از مبادله ای در خارج از کشور با Erasmus + چند بار ، چه به عنوان دانش آموز و چه به عنوان کارآموز ، بهره مند شوید ، اما کل وقت شما در خارج از کشور (دوره های تحصیل در خارج از کشور نیز شامل می شود) در طی یک چرخه تحصیلی ممکن است از 12 ماه تجاوز نکند. علاوه بر این ، کشورهای همسایه غیر اتحادیه اروپا می توانند از ابتکاراتی با هدف ارتقاء فعالیت های جوانان و همچنین فرصت های مطالعه و آموزش در خارج از کشور بهره مند شوند. اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای برنامه واقعی در اینجا موجود است: https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/res منابع/programme-guide_en. این نکته را بخاطر بسپارید که برای بدست آوردن اطلاعات مرتبط تر ، باید با دفتر نماینده دانشگاه در شهر کشور خود خود تماس بگیرید زیرا Erasmus + فقط از طریق ایشان قابل استفاده است.

برنامه CEEPUS برنامه تبادل اروپای مرکزی برای مطالعات دانشگاه

برنامه CEEPUS با هدف ارتقاء جابه جایی دانشجویان و معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی در اروپای مرکزی و جنوب شرقی است. دانشجویان می توانند یک دوره تحصیل را در خارج از کشور بگذرانند و معلمان می توانند دوره دانشگاهی را در یک دانشگاه همکار گذر کنند. این فرصت ها برای تقویت روابط حرفه ای و شخصی در بین محققان اروپای مرکزی طراحی شده است. در مجارستان ، این برنامه توسط بنیاد عمومی تمپوس اداره می شود.

کشورهای عضو: آلبانی ، اتریش ، بوسنی و هرزگوین ، بلغارستان ، کرواسی ، جمهوری چک ، مجارستان ، کوزوو ، مولداوی ، مونته نگرو ، مقدونیه شمالی ، لهستان ، رومانی ، صربستان ، اسلواکی و اسلوونی

شرایط دریافت درخواست بورسیه CEEPUS در یک موسسه آموزش عالی مجارستان :

1-اگر شما یک دانشجوی ثبت نام کرده یا معلم در یک دانشگاه / کالج معتبر در هر یک از کشورهای دیگر CEEPUS باشید.

2-برای استفاده کمک هزینه دانشجویی باید حداقل دو ترم تحصیلات خود را بگذرانید.

نکات اساسی برای کمک های مالی CEEPUS   

  اگر تابعیت متفاوتی دارید اما دانشجوی یکی از معلمان ثبت نام شده یا معلم در یکی از کشورهای عضو هستید ، هنوز واجد شرایط درخواست هستید .

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو هستید اما در کشور دیگری (کشور سوم) تحصیل و تدریس می کنید ، واجد شرایط درخواست استفاده نیستید .

مجاز به دریافت بورسیه دوم از منابع دیگر ، تأمین هزینه های همان فعالیت ، مقصد و مدت زمان (اجتناب از تأمین مالی مضاعف)

طول دوره تحصیل برای دانشجویان ممکن است از هر 10 ماه برای دوره BA و MA تجاوز نکند.

انواع جابه جایی

جابه جایی دانشجویی    : متقاضیان واجد شرایط: دانشجویان کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا مدت زمان کمک هزینه:: 1 ترم ، 3-5 ماه فعالیت در دوره تحرک: شرکت در سخنرانی ها و سمینارها ، اخذ اعتبار الزامی است ، که می تواند با کارآموزی نیز تکمیل شود. فعالیتهای پیشنهادی باید در قسمت “انگیزه” برنامه بیان شود. تحرک دانشجویی می تواند در یک شبکه یا به عنوان برنامه های Freemover ارسال شود.

جابه جایی دانشجویی کوتاه مدت    : متقاضیان واجد شرایط: لیسانس ، دانشجویان کارشناسی ارشد که هم اکنون در پایان نامه خود و دانشجویان دکتری فعالیت می کنند مدت زمان کمک هزینه:: 1-2 ماه فعالیت در طول دوره تحرک: مشاوره ، فعالیت تحقیقاتی ، کار آزمایشگاهی مربوط به پایان نامه / پایان نامه الزامی است. موضوع پایان نامه / پایان نامه و فعالیت های برنامه ریزی شده باید در قسمت “انگیزه” برنامه بیان شود. تحرک دانشجویی کوتاه مدت می تواند در یک شبکه یا به عنوان برنامه های Freemover ارسال شود.

جابه جایی معلم   :   تدریس اجباری و / یا فعالیت نظارت بر پایان نامه در موسسه میزبان: حداقل 6 ساعت تدریس / نظارت (سخنرانی ، سمینار یا مشاوره) طول مدت اقامت: حداقل 5 روز کاری (که از نظر فنی 1 ماه بورس تحصیلی را در سیستم www.ceepus.info به خود اختصاص می دهد) زمان بندی: فعالیت تدریس فقط در طول ترم تحرک معلمان می تواند در یک شبکه یا به عنوان برنامه Freemover ارسال شود. فعالیتهای پژوهشی ، ویزیت کنفرانس یا جلسات شریک و غیره نمی توانند تنها هدف تحرک معلمان باشند

مهلت ارسال برای برنامه های بورسیه رایگانCEEPUS در مجارستان

برای نیمسال زمستان / 15 ژوئن – برای ترم تابستان / 31 اکتبر

Freemover برای زمستان / به طور مداوم ، معمولاً از اول ژوئیه شروع می شود ، تا زمان دسترس بودن باز است. -Freemover برای ترم تابستان / 30 آبان

کلیه برنامه های CEEPUS از طریق www.ceepus.info به صورت آنلاین ارسال می شوند. در مورد جابه جایی شبکه ، هماهنگ کننده شبکه و مؤسسات میزبان هم باید از برنامه پشتیبانی کنند. متقاضیان CEEPUS Freemover باید خودشان را با دانشگاه میزبان مجارستان پیدا کنند و با آنها تماس بگیرند و از دانشگاه میزبان یک سند پذیرش دریافت کنند. ما توصیه می کنیم برای به حداقل رساندن موانع اداری ، یک موسسه میزبان را انتخاب کنید که قبلاً فعالیت CEEPUS را داشته باشد. لیستی از موسسات مجارستانی با فعالیت CEEPUS را می توان در اینجا یافت. همچنین می توانید در برای مشاوره رایگان با نماینده دانشگا ها و کالج های معتبر مجارستان در ایران تماس بگیرید :02122606292

اهمچنین اگر در دانشگاهی تحصیل می کنید که در یک شبکه CEEPUS شرکت نمی کند ، ممکن است به عنوان یک Freemover به این برنامه بپیوندید.

برنامه بورس های تحصیلی EEA

در حال حاضر امکان دریافت بورسیه های کمک هزینه های EEA وجود ندارد. برنامه بورس های تحصیلی بورس های اقتصادی EEA در چارچوب کمک های مالی EEA فعالیت می کند که به منظور کاهش نابرابری های اقتصادی و اجتماعی و تقویت همکاری های دو جانبه بین نروژ ، ایسلند ، لیختن اشتاین (کشورهای اهدا کننده) و کشورهای ذی نفع مانند مجارستان تاسیس شده است.

بورس های تحصیلی یکی از چندین حوزه برنامه ای است که توسط کشورهای اهدا کننده تأمین می شود و این امکان را به دانش آموزان ، معلمان و کارمندان می دهد تا مهارت های جدید و مهارت های بین المللی کسب کنند. این 4 نوع فعالیت ممکن را ارائه می دهد: بازدیدهای مقدماتی پروژه های تحرک در آموزش عالی پروژه های تحرک در موسسات مرتبط با آموزش پروژه های همکاری بین سازمانی بین مؤسسات آموزش عالی برنامه ها بصورت آنلاین ارسال می شوند ، مهلت ها در فراخوان های منتشر شده برای پیشنهادات ذکر شده است. نحوه درخواست تحرک دانشجویی به مؤسسات آموزش عالی مجارستان برای ایجاد همکاری با مؤسسات شریک در نروژ ، ایسلند و لیختن اشتاین جوایز EEA اعطا شده است. اگر در یکی از این کشورها دانشجوی دانشگاه هستید و موسسه شما در مجارستان مشارکت دارد ، باید در مورد بورسیه های موجود در دفتر بین المللی سؤال کنید. اگر حداقل دو ترم تحصیلات خود را قبل از شروع دوره تحرک خود انجام داده باشید ، واجد شرایط دریافت درخواست بورس تحصیلی هستید. دانشجویان (از جمله دانشجویان دکتری) مجاز به دوره تحصیلی 3 تا 12 ماه در طی یک سال تحصیلی هستند. دوره های تحصیلی نباید کوتاه تر از یک ترم باشد. همه دوره ها اعتبارات ECTS شناخته شده را ارائه می دهند که به سمت مدرک شما حساب می شوند. شما همچنین می توانید برای یک قرارگاه عملی در مجارستان اقدام کنید. مدت زمان قرارگیری باید در طی یک سال تحصیلی بین 6 هفته تا 12 ماه باشد. در حین تحرک در مکان عملی خود ، امتیاز ECTS را نیز بدست می آورید یا می توانید یک مکمل دیپلم دیجیتال Europass برای جایگزینی اعتبارهای ECTS برای شما فراهم شود. مسائل مالی به عنوان یک دانشجوی ورودی به مجارستان ، شما در طول تحصیل حق دریافت کمک هزینه سفر یک بار 500 یورو و کمک هزینه ماهانه 400 یورو را دارید. در صورت شرکت در یک مدرسه تابستانی ، مبلغ 900 EUR برای کل ماه اقامت خود (از جمله هزینه هزینه سفر) دریافت خواهید کرد. برخی دانشگاه ها دوره های مقدماتی فشرده مختلف را قبل از سفر ارائه می دهند. این دوره ها ممکن است تحت پوشش صندوق بورس تحصیلی نیز باشد. هیچ مشارکت اجباری وجود ندارد. با این حال ، کمک هزینه بورس تحصیلی ممکن است تمام مخارج شما را تأمین نکند. منابع اضافی باید توسط خود شما تهیه شود.

بورسیه تحصیلی مجارستان در مقطع دکترا امکان پذیر می باشد. بورسیه تحصیلی مجارستان در مقطع دکترا کمک هزینه تحصیلی CEU، بیمه درمانی و دیگر هزینه های زندگی را پوشش می دهد. مدت زمان تحصیل در این مقطع سه الی شش سال می باشد. برای پذیرش در مقطع دکترا شما باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید. در وهله اول نیاز به پیدا کردن سوپروایزر یا استاد راهنما می باشد. مدارک مورد نیازی که باید به استاد راهنما ارائه دهید به شرح زیر می باشد:

  • مدرک فوق لیسانس (شامل ریز نمرات و دورسی که گذرانده اید می شود)
  • یک یا چند توصیه نامه از استادان پیشین
  • مدرک زبان آیلتس ۷
  • انگیزه نامه که بیانگر علاقه شما برای تحصیل در مقطع دکترا می باشد.

دانشگاه ها به دانشجویانی پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا می دهند که شرایط ایده آل را داشته باشند. به همین جهت برخی از دانشگاه ها برای ارزیابی و انتخاب از دانشجویان مصاحبه یا آزمون شفاهی می گیرند. این مصاحبه ممکن است آنلاین یا حضوری باشد تا فرایند پذیرش به درستی صورت گیرد. دو نمونه از بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا به شرح زیر می باشد.

مدارک لازم جهت اقدام برای اخذ بورسیه های تحصیلی مجارستان:

  • انگیزه نامه
  • دانشجویانی که تقاضای بورسیه تحصیلی مجارستان را برای مدرک لیسانس دریافت می کنند، باید کپی اسکن شده دیپلم را پیوست نمایند.
  • افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مجارستان را دارند، باید ریز نمرات مدرک دیپلم و کارشناسی خود را ضمیمه کنند.
  • برای اعطای بورس تحصیلی مجارستانی به یک گواهی معاینه پزشکی از یک متخصص نیاز دارید
  • تمام دانشجویانی که درخواست کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه های مجارستان می کنند باید کپی پاسپورت خود را در دسترس داشته باشند، اما در صورتی که آماده نیست، می بایست قبل از مهلت ارائه آن را ارائه دهند.
  • تکمیل فرم پذیرش آنلاین

جهت دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان و مشاوره رایگان با دفتر نمایندگی دانشگاه های معتبر مجارستان در تهران تماس بگیرید:02122606292