نماد های ملی مجارستان

آرم سلظنتی

آرم سلطنتی جمهوری مجارستان یک سپربرجسته است. قسمت سمت راست از یک صلیب دو رنگ نقره ای روی پایه قرمز تشکیل شده است که در داخل تاج طلایی کوچک واقع شده است ، تاج در قسمت میانی سه تپه سبز قرار گرفته است. در سمت چپ نوارهای به اصطلاح ارپاد ، چهار نقره و چهار راه راه قرمز قرار دارد. قسمت بالای سپر دارای تاج مقدس مجارستان است.

پرچم

پرچم جمهوری مجارستان به صورت سه ضلعی است که از باندهای افقی قرمز ، سفید و سبز به عرض مساوی تشکیل شده است. سه رنگ سه فضیلت را نشان می دهد: قرمز برای استحکام ، سفید برای وفاداری و سبز برای امید است. از طرف دیگر ، قرمز نشان دهنده خون ریخته شده برای کشور ، سفید برای آزادی و سبز برای سرزمین است.

سرود

متن سرود ملی مجارستان در سال 1823 توسط فرنك كالسی ، یكی از شاعران بزرگ عصر اصلاحات نوشته شده است. این موسیقی توسط Ferenc Erkel در سال 1844 ساخته شد ، هنگامی که او برای تهیه آهنگ سرود ملی برنده این مسابقه شد. تاج مقدس تاج مجارستان به مناسبت تاجگذاری وی در حدود هزار نفر به دست پاپ به سنت استفان اهدا شد. تاج و تابلوهای تاج گذاری (گوی و اسکستر ، شمشیر تاج گذاری و جامه تاج گذاری) پس از جنگ جهانی دوم به ایالات متحده منتقل شدند. سرانجام در سال 1978 به مجارستان بازگردانده شدند. اکنون آنها در ساختمان پارلمان در بوداپست در معرض نمایش هستند.