چک لیست قبل از ورود به مجارستان

توصیه های مربوط به پرواز

  1. کلیه پروازهای خارجی از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می پذیرد.
  2. حداقل 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره) حضور داشته باشید ، زیرا تشریفات اداری مخصوصا بسیار زمانبر می باشد.
  3. فرودگاه در زمان تابستان و عید نوروز و تعطیلات بسیار پر ترافیک است.
  4. پس از تحویل بار بلافاصله خروجی پرداخت کنید و در صف ورود به سالن ترانزیت بایستید.
  5. پس از تحویل بار بوردینگ کارت را دریافت کنید و مراقب باشید تا گم نشود
  6. در فرودگاه مراقب پاسپورت و کارت پرواز و پول همراه خود باشید
  7. بهتر است از کیف های کمری و یا گردن اویز استفاده کنید
  8. یک خودکار بهمراه داشته باشید
  9. وقت دریافت کارت پرواز اسم و مشخصات خود را چک کنید
  10. در تحویل بار و گرفتن کارت پرواز عجله کنید زیرا گیت خروجی بار یک ساعت قبل از پرواز بسته می شود و درصورتیکه تعلل نمایید ممکن است زمان کافی برای عبور از گیت خروجی سالن ترانزیت را نداشته و از پرواز جا بمانید.
  11. دانشجویان ذکوری که مشمول هستند بهتر است 3 روز قبل از پرواز وضیت خروج خود را از اداره گذرنامه استعلام بگیرند چون ممکن است نامه معافیت خروج آنها به حراست فرودگاه ارسال نشده باشد
  12. دانشجویان ذکوری که وثیقه 20 میلیونی برای خروج گزاشته اند بهتر است سریعتر به گیت خروج مراجعه کنند تا اگر اشکالی در خروجشان بود وقت کافی برای رفع آن داشته باشند
  13. از چمدان چرخدار قفل دار استفاده نمایید و از بردن وسایل در بسته بندی نامناسب یا مشما پلاستیکی پرهیز نمایید.
  14. بار مجاز برای هر دانشجو 30-20 کیلوگرم بسته به ایرلاین و کشور و هر کیلو اضافه بار حداقل 30یورو می باشد.
  15. دانشجو مجاز است یک کیف دستی یا کوله پشتی به وزن 8 کیلوگرم و یک کیف لب تاپ کوچک بهمراه خود به داخل هواپیما ببرد و در صورتیکه بار اضافی همراه داشته باشد در هنگام سوار شدن به هواپیما از ورود ایشان ممانعت خواهند نمود.
  16. هر چمدان نباید بیش از 30 کیلوگرم باشد زیرا باربران قدرت جابجایی بار را نخواهند داشت.
  17. هنگام عزیمت از بهمراه داشتن قرص استامینوفن کدئین و قرص های کدئین دار ، انواع دارو بدون نسخه ، تنباکو و سیگار ، سبزی خشک ، قرص های روان گردان و هرگونه مواد مخدر به شدت بپرهیزید.
  18. هنگام عزیمت از بهمراه داشتن مواد غذایی زیاد پرهیز کنید زیرا علاوه بر هزینه اضافه بار ، در صورتیکه مواد غذایی به میزان زیاد باشد هر کیلو گرم 5 یورو در گمرک کشور موردنظر باید جریمه پرداخت نمایید.
  19. توصیه می شود در صورت نیاز مقدار کمی خشکبار یا 3-2 عدد کنسرو ماهی و یا خورشت های ایرانی با خود ببرید.
  20. زمان اعزام و خرید بلیط دانشجویان توسط مؤسسه هماهنگ می گردد و دانشجویان گروهی عزیمت می نمایند.
  21. هنگام ورود به هواپیما در بار دستی همراه خود از بردن وسایل ممنوعه مانند وسایل برقی مانند پلوپز ، قیچی ، چاقو ، ناخن گیر ، وسایل برنده و تیز ، وسایل و مایعات آتش زا ، عطر و ادکلن و مایعات خوراکی و امثالهم بپرهیزید.
  22. در سالن ورودی فرودگاه امام خمینی(ره) سمت راست باجه ارزی جهت خرید ارز موجود است که نیاز به برگه حواله از بانک دارد ولی توصیه می شود قبل از عزیمت به فرودگاه از صرافی های مجاز ارز خرید نمایید و قبض آن را حفظ کنید.توصیه میشود مقداری فورینت همراه خود داشته باشید تا پس از رسیدن به مجارستان برای هزینه های اولیه نیاز به صرافی نداشته باشید.
  23. جهت اطلاع از وضعیت فرزندتان میتوانید 8 ساعت پس پرواز و جایگزینی در هتل با ایشان تماس حاصل کنید .
  24. در اسرع وقت بار همراه را به قسمت بار بسپارید زیرا گیت تحویل بار فرودگاه یک ساعت قبل از پرواز بسته می شود و در صورت نیاز سلفون و تسمه پیچ فرمائید.
  25. هنگام خروج از ایران مطابق قوانین هر شخص مجاز به انتقال 3500 یورو یا 5000 دلار ارز می باشد.
  26. پاسپورت و پول خود را میتوانید در کیف گردن آویز قراردهید که قابل دسترس باشد.
  27. در فرودگاه ایران میزان ارز همراه را به درستی اعلام فرمائید.
  28. شماره گیت پروازی ایرلاین مورد نظر را سئوال کنید و بدون اتلاف وقت به آن مراجعه کنید
  29. هنگام عزیمت پول کافی(ریال) جهت پرداخت عوارض خروج و جریمه اضافی بار به همراه داشته باشید.
  30. از خرید بلیط هایی که مجبور به گذر ترانزیت از کشور دارای ویزا باشد حذر کنید، زیرا اخذ ویزای ترانزیت مشکلی مضاعف است.
  31. از خرید بلیط مسیرهایی که مدت ترانزیت طولانی دارند بپرهیزید.
  32. در فرودگاه ایران از هیچ فردی هیچ چیزی حتی یک نامه یا وسیله کوچک برای رساندن آن به کشور مقصد نپذیرد چه بسا حاوی مواد وخدر باشد و شما را به دردسری بزرگ بیاندازد.
  33. بسیاری از افراد ایرانی که در زندان های کشورهایی مانند مالزی و عربستان منتظر اعدام هستند بی گناهانی هستند که بمنظور خیر خواهی و کمک به هموطن بدسرشت قاچاقچی دیگر مدارک و یا لوازم و یا کتابی را دریافت نموده اند که حاوی مواد مخدر بوده است و در دام افتاده اند.
    بهتر است یکی از اعضای خانواده در شب پرواز پرینت بلیط تهیه کرده و با پاسپورت برای کمک به شما به داخل سالن فرودگاه بیاید

توصه های مربوط به فرودگاه کشور مقصد

  1. در هنگام ورود به فرودگاه مقصد یک فرم ورودی در هواپیما به شما تحویل داده می شود که باید اطلاعات شخصی خود را از پاسپورتان شامل: نام و نام خانوادگی و تاریخ ورود و شماره پرواز و شماره پرواز و شماره ویزا را در آن بنویسید و به هنگام ورود به افسر گیت کنترل ویزا تحویل نمایید که یک قسمت آن را به شما برگشت داده می شود و باید دقت فرمایید که به هیچ وجه تا هنگام خروج از آن کشور مفقود نگردد(هنگام برگشت به ایران باید به پلیس فرودگاه ارائه شود)
  2. در هنگام ورود به فرودگاه مقصد هر نفر مجاز به انتقال 5000 دلار آمریکا می باشد و اگر بیش از این مبلغ بهمراه دارد یا اشیایی دارد که بیش از مبلغ ارزش دارد حتما باید در ورود در فرم های گمرک اعلام نماید و از خط قرمز عبور نماید.
  3. در هنگام ورود به فرودگاه مقصد در سالن ترانزیت کلیه مدارک خود را به گیت بررسی مدارک ، تحویل نمایید و منتظر باشید تا افسر بررسی کننده مدارک را به شما تحویل نماید و سپس به گیت خروجی مراجعه نمایید.
  4. روز ورود به کشور مقصد راهنما یا راننده تاکسی در سالن خروجی فرودگاه برای انتقال شما به هتل با یک تابلو که نام شما در آن درج شده است منتظر خواهد بود، لطفا پس از خروج از گمرک در سالن فرودگاه منتظر ایشان باشید.
  5. پس از رسیدن به فرودگاه مقصد پشت خط قرمز و باجه کنترل ویزا منتظر بررسی ویزا و دریافت مهر ورود باشید. خونسردی خویش را حفظ کنید و کلیه مدارک را همراه داشته تا در صورت لزوم به پلیس کنترل ویزا ارائه نمائید.
  6. پس از دریافت مهر ورود و کنترل ویزا در سالن گمرک منتظر رسیدن بار خود باشید و یک چرخ دستی تهیه فرمائید.
  7. فرم گمرک را کامل و مبلغ ارز و اشیاء قیمتی را به درستی اعلام کنید، سپس به قسمت گمرک مراجعه و درصورت دانشجو بودن و داشتن ویزای دانشجوئی به مسئول کنترل اعلام نمایید و از انجام هرگونه حرکتهای مشکوک بپرهیزید.
  8. پس از کنترل گمرک از فرودگاه خارج و به سالن خروجی فرودگاه میتوانید وارد شوید و منتظر راهنما باشید.
  9. جهت تماس با ایران یک تک زنگ زده و درخواست نمائید تا خانواده از ایران با شما تماس حاصل نمایند. جهت صرفه جوئی در هزینه تلفن میتوانید از خطوط اینترنت و یک دستگاه کامپیوتر و وب کم و یا موبایل های هوشمند استفاده نمائید تا بتوانید هر شب با خانواده خویش از طریق اینترنت صحبت و دیدار داشته باشید و جهت اشتراک خطوط اینترنت میتوانید با شرکتهای خصوصی سرویس دهنده تماس حاصل فرمائید.
  10. در فرودگاه ترکیه – استامبول فقط هواپیما تعویض میشود و بار شما بصورت خودکار جابجا میشود و لازم نیست نگران بار خویش باشید و فقط
  11. پس از پیاده شدن در فرودگاه ترکیه – استامبول و طی سالن از سالن خارج نشوید و پس از سئوال از افراد راهنمای مستقر در گیت راهنما سالن مورد نظر را پیدا کنید و وارد سالن شده و منتظر اعلام و سوار شدن به هواپیمای بعدی شوید.
  12. در فرودگاه ترانزیت نخوابید چون ممکن است از پرواز بعدی جا بمانید.
  13. میتوانید از فروشگاههای دائر در سالن فرودگاه کارت تلفن خریداری و از قسمت اطلاعات نیز می توانید نقشه شهر و اطلاعات هتلها را دریافت کنید .
  14. در مجارستان میتوانید در صورتیکه از خدمات استفاده نکرده اید ، در جنب باجه اطلاعات جهت رفتن به شهر بلیط مینی بوس خریداری نمائید(2200 فورینت برای هر نفر) و یا با تلفن 2000000 تماس گرفته و با تاکسی به شهر عزیمت کنید(3500 فورینت بصورت دربست).
  15. در صورتیکه مقصد شما شهر بنگلور میباشد باید بلیط تهران – امارات – بنگلور دریافت کنید.
  16. پول همراه دانشجو در هنگام ورود باید اعلام گردد
  17. در قسمت ترانزیت پشت خط قرمز یک فرم سبز رنگ تحویل داده میشود که میبایست براساس اطلاعات و مشخصات پاسپورت تکمیل شود و در فرم گمرک هم پول همراه دانشجو باید قید شود.
  18. در صورتیکه مدارک دانشجو اشتباها به قسمت بار سپرده شود و هنگام ورود همراه وی نباشد پلیس مرزبانی با توجه به اختیاراتش مجاز به دیپورت شخص میباشد.
  19. دانشجوئی که بار اول به هر کشوری ورود میکند باید بلیط رفت و برگشت خریداری کند.
  20. ون های شاتل که بندنبال شما می آیند دارای اینترنت رایگان هستند و می توانید بلافاصله بوسیله واتس آپ و یا ایمو با خانواده هایتان تماس حاصل فرمایید و از رسیدنتان مطلع شان کنید.
  21. به افراد ایرانی که در فرودگاههای کشورهای مقصد پیشنهاداتی برای همراهی به شما می دهند اعتماد نکنید
  22. میزان کمی از پول خود را در صرافی فرودگاه مقصد تبدیل نمایید زیرا صرافی های بیرون فرودگاه دارای نرخ برابری بهتری هستند.