خدمات درمانی و بیمه در مجارستان

کمک های اولیه و مراقبت های پزشکی فوری برای خارجی ها رایگان است ، در موارد دیگر موظفید هزینه درمان را بپردازید. براساس توافق نامه های خاص ، طرفین این موافقت نامه ها حق داشتن طیف وسیعی از خدمات مراقبت های بهداشتی را به صورت متقابل برای اتباع خود در طول اقامت در این کشورها فراهم می کنند. در مورد اتباع خارجی که در مجارستان تحصیل می کنند ، حق داشتن خدمات درمانی در مجارستان برای آن دسته از اتباع بیگانه که تحصیلات خود را تمام وقت در یک موسسه آموزش متوسطه یا عالی ادامه می دهند محدود است و متناسب با بیمه درمانی است که خریداری میکنند.

افراد شاغل در کشورهایی که فعالیت شغلی خود را انجام می دهند بیمه شده اند. اگر در یک برنامه بین المللی تبادل دانشجویی شرکت می کنید و یا در یک موسسه دولتی مشغول به تحصیل هستید ، حق دریافت خدمات پزشکی رایگان را دارید. بر اساس توافق معتبر بین میزبان و دانشگاه های خانگی ، مجاز به استفاده از امکانات سیستم تأمین اجتماعی مجارستان خواهید بود.

شهروندان اتحادیه اروپا هنگامی که در کشور عضو دیگری هستند براساس کارت بیمه سلامت اروپا بیمه می شوند و از نظر تأمین اجتماعی دارای حقوقی مشابه هستند و همان شهروندان آن کشور عضو را دارند.

دانشجویان غیر مجارستانی که نتوانند این شرایط را برآورده کنند ، تنها در صورت امضای توافق نامه با صندوق بیمه سلامت مجارستان ، می توانند از خدمات مراقبت های بهداشتی استفاده کنند. با در اختیار داشتن اجازه اقامت و گواهینامه حضور خود ، لطفاً با صندوق بیمه درمانی محلی تماس بگیرید. اگر مستقل از هرگونه محل زندگی در مجارستان تحصیل کنید ، می توانید با هزینه 30٪ از حداقل دستمزد محلی ، بیمه درمانی را با صندوق بیمه درمانی بگیرید. صندوق بیمه درمانی ملی مجارستان (مخفف مجارستان: OEP) oep@oep.hu | www.oep.hu خدمات مراقبت های بهداشتی موجود در طول اقامت موقت در مجارستان

National Health Insurance Fund of Hungary (Hungarian acronym: OEP) 

oep@oep.hu  |   www.oep.hu
Health Care Services Available During Temporary Stay in Hungary  [downloadable info-sheet in PDF]

داروخانه های مجارسنان :

کلمه مجارستانی داروخانه “Gyógyszertár” یا “Patika” است. این مناطق در سراسر شهرها ، معمولاً نزدیک مراکز شهرها ، سوپر مارکت ها و در کنار دانشگاهها نیز واقع شده است. ساعات کار ممکن است از داروخانه تا داروخانه متفاوت باشد اما معمولاً تا 7 یا 8 شب در روزهای هفته باز است. داروخانه ها ی DM و Rossmann ، معمولا داروهای سبک و مسکن دارند .