دوره پیش پزشکی در مجارستان

دوره پیش پزشکی یا پری مدیکال جهت ورود به دانشگاه های علوم پزشکی کشورهای اروپا و مخصوصا برای مجارستان می باشد شامل آمادگی آزمون رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی است .می توان این گونه بیان نمود که دانشپذیران با گذراندن دوره پیش پزشکی یا دوره پری مدیکال می توانند در آزمون های ورودی بیش از 80 دانشگاه معتبر در 12 کشور اروپایی شرکت کنند و با موفقیت در این آزمون ها وارد دانشگاه مد نظر خود شوند.

شرط ورود به دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست مجارستان قبولي درامتحان ورودی کتبی زيست شناسي، شيمي و زبان انگليسي و قبولی درمصاحبه شفاهی می باشد. در صورتیکه دانشجو در امتحان ورودی دانشگاه علوم پزشکي سملوايز مجارستان قبول نشود طي نمودن دوره پیش پزشکی الزامی است.

آزمون های ورودی دانشگاه سملوایز همه ساله از ماه مارچ (اسفند ماه) تا ماه جولای (تیر) در بیش از 40 کشور دنیا برگزار میشود که قبولی در این آزمون مستلزم داشتن دانش نسبتا خوبی در دروس زیست شناسی،شیمی و سطح بالای زبان انگلیسی است.

دوره پیش دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکي سملوايز را همه ساله کالج مک دنیل در شهر بوداپست برگزار می نماید و دانشجویان متقاضی تحصیل درمجارستان در این دوره شرکت نموده و پس از پایان دوره در امتحان ورودی دانشگاه سملوایز شرکت می نمایند.

دوره پیش پزشکی کالج مک دنیل در مجارستان

هزینه دوره پیش پزشکی6380 یورو
مدت تحصیل در دوره پیش پزشکیدوره 6 ماهه یا دوره یکساله
مکان تحصیلبوداپست

دوره پیش پزشکی کالج اوسینا در مجارستان

هزینه دوره پیش پزشکی7900 یورو
مدت تحصیل در دوره پیش پزشکی یکساله
مکان تحصیلبوداپست

دوره پیش پزشکی (پری مدیکال)چیست؟

این دوره معادل دوره پیش دانشگاهی پزشکی محسوب می شود و یکی از بهترین گزینه های موفقیت در آزمون ورودی دانشگاهای پزشکی می باشد.

آیا دانشگاه سملوایزدوره پیش پزشکی دارد؟

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بصورت مستقل دوره پیش دانشگاهی ارایه نمی دهد.

آیا دانشگاه سگد دوره پیش پزشکی دارد؟

بله