حمل و نقل در بوداپست

مجارستان دارای یک شبکه کارآمد در حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس در همه شهرها ، اتوبوس های ترولی و تراموا در شهرهای بزرگتر ، خدمات مترو به علاوه خطوط ریلی حومه به نام خطوط HÉV و خدمات قایق در بوداپست است. کارت اعتباری حمل و نقل برای مدت زمان مختلف (به عنوان مثال ماهانه) معتبر هستند و برای هر شکل حمل و نقل معتبر هستند. بلیط های قابل استفاده در هر نوع حمل و نقل در ایستگاه ها یا کیوسک های خیابانی موجود است. بلیط های مجرد برای یک سفر بدون انتقال در کل طول یک خط معتبر است .

اگر مرتباً از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید ، خریدن کارت اعتباری ماهانه یا سالانه از نظر اقتصادی مناسب تر است. دانشجویانی که کارت دانشجویی معتبر دارند ، شامل تخفیف هستند.

با ماشین

اگر از یک کشور عضو اتحادیه اروپا به مجارستان می آیید ، برای رانندگی در مجارستان نیازی به مجوز رانندگی مجارستان ندارید بلکه باید تمام مدارک اتومبیل ، گواهینامه رانندگی و گذرنامه خود را با خود نگه دارید تا در هنگام توقف توسط یک افسر پلیس خود را شناسایی کنید. اما اگر قصد دارید بیش از یک سال در مجارستان بمانید و مجوز رانندگی صادر شده توسط یک کشور غیر EEA را دارید ، می توانید برای رد و بدل شدن این سند اقدام کنید. مجارستان نسبت به جرائم رانندگی نوشیدنی ، سیاست تحمل صفر دارد. با تاکسی

هنگام استفاده از تاکسی ، باید تردد با بدون علامت خودداری کنید. می توانید از طریق تلفن یا برنامه تاکسی سفارش دهید . در بوداپست ، تاکسی های دارای مجوز به رنگ زرد مشخصی ظاهر می شوند.

توسط دوچرخه

شما می توانید در بسیاری از فروشگاه های بزرگ دوچرخه با برند معتبر یا حتی قدوچرخه دست دوم با کیفیت خوب به راحتی بخرید. گزینه دیگر اجاره از یک شرکت یا استفاده از یک طرح اشتراک دوچرخه مانند MOL BuBi در بوداپست یا UniBike در Debrecen است.

قطارها

بیشتر خطوط قطار در مجارستان از بوداپست به عنوان یک نقطه مرکزی استفاده می کنند که رایج ترین مکان برای نقل و انتقالات است. اگرچه شبکه قطار دارای خطوطی است که شهرها و را به هم متصل می کند ، اما برای رسیدن سریع به مقصد نهایی خود ، سفر از بوداپست گاهی سریعتر است. بوداپست دارای سه ایستگاه اصلی قطار: ایستگاه راه آهن شرقی (Keleti pályaudvar) و ایستگاه راه آهن جنوبی (Déli pályaudvar) ، که هر دو ایستگاه در ایستگاه های مترو M2 (خط قرمز) ، و ایستگاه راه آهن غربی (Nyugati pályaudvar) واقع شده اند. ، که در خط مترو M3 (خط آبی) واقع شده است.

خدمات قایق

بوداپست دارای 3 خط قایق عمومی می باشد. خدمات از 6.30 تا 20.30 کار می کنند ، اما خطوط D-11 و D-12 فقط در روزهای هفته کار می کنند

  • D-11: Kopaszi-gát (Rákóczi híd)–Újpest, Árpád út
  • D-12 and D-13: Kopaszi-gát (Rákóczi híd)–Rómaifürdő

.