تحصیل در مدارس کشور مجارستان

 تحصیل در پیش دبستانی کشور مجارستان

در کشور مجارستان تحصیل کودکان از دوره پیش دبستانی شروع می شود که بین ۳ تا ۷ سال است و سال آخر برای تمام کودکان اجباری می باشد . به طور متوسط کودکان کشور مجارستان کمی بیش از ۳ سال را در این مقطع می گذرانند که این میزان ، بالاترین نسبت مشارکت کودکان در مقطع پیش دبستانی در میان کشورهای اروپایی است .

 تحصیل در مدارس ابتدایی کشور مجارستان

پس از مقطع پیش دبستانی ، مقطع ابتدایی آغاز می شود که شامل دو دوره است که عبارتند از : مقطع ابتدایی سطح  اول که ۴ سال طول می کشد و سپس دانش آموزان وارد مقطع ابتدایی سطح دوم می شوند که عمدتا یک دوره ۴ ساله است. نظام آموزشی کشور مجارستان در مقطع دبستان ، تحصیلات دوره اول نامیده می شود و دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۴ سال را شامل می شود که طبق متد اروپایی خود به ۸ سطح تقسیم بندی می شود .

 تحصیل در دبیرستان های کشور مجارستان

تحصیل در مدارس مجارستان در مقطع دبیرستان اختصار سطح ۲ و سطح ۳ نامیده می شوند که اگر بر طبق نظام آموزش ایران معادل دوره اول دبیرستان، دوره دوم دبیرستان و پیش دانشگاهی است . نظام آموزشی مجارستان منطبق با نظام آموزشی اروپا بوده و سنین ۱۶ تا ۱۸ سال را شامل می شود. معمولا ویزای همراه مجارستان برای مقطع دبیرستان نیز صادر نمی شود مگر در صورت موافقت اداره مهاجرت مجارستان در شرایط خاص.

آموزش در مدارس بین المللی مجارستان

مدارس بین المللی راه حلی مناسب برای دانشجویان مهاجر (مدیران شرکت های چند ملیتی، کودکان دیپلمات ها، کارکنان سازمان های غیر دولتی) در مجارستان هستند. مدارس بین المللی معمولا برای دانش آموزان بین المللی طراحی شده اند، اما جمعیت محلی نیز می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مدارس از یک مدل برنامه درسی از ایالات متحده، انگلستان یا آلمان پیروی می کنند.

آموزش اولیه ممکن است به هر زبان باشد (و چندین زبان معمولا آموزش داده می شود)، اما معمولا به زبان انگلیسی یا آلمانی است. مدارس، استانداردهای مشابه تحصیل در سراسر جهان را ارائه می دهند. همچنین مدارس مدارک معتبر پذیرفته شده بین المللی مانند مدرک لیسانس بین المللی را ارائه می دهند.

مدارس در مجارستان

امکانات شبانه روزی در برخی از مدارس مجارستان در دسترس است، اما اکثر مدارس کلاس های روزانه را ارائه می دهند. برخی مدارس بین الملی در بوداپست عبارتند از:

  • مدرسه بین المللی آمریکایی بوداپست (AISB): ا ین مدرسه بصورت شبانه روزی و بین المللی است با آموزش زبان انگلیسی و برنامه درسی آمریکایی، و در کلیه مقاطع خدمات تحصیلی ارائه می دهد .در حومه شهر بوداپست در مسیر اتوبان بوداپست وین قرار گرفته است و شهریه آن سالیانه 800/19 دلار است.برای ثبت نام در این مدرسه دانش آموز باید قبل از ماه جولای اقدام نماید و در امتحان زبان انگلیسی و مصاحبه شرکت نماید تا مقطع تحصیلی دانش آموز مشخص شود.این مدرسه دارای فضای آموزشی بسیار بزرگ و خوب با امکانات پانسیون شبانه روزی است. در حال حاضر این مدرسه نامه تضمین برای صدور ویزای تحصیلی صادر نمی کند.
  • مدرسه بین المللی برتانیایی بوداپست: برنامه درسی ملی انگلیسی و مدرک لیسانس بین المللی، سنین 3 تا 18 سالگی این مدرسه در منطقه 12 شهر بوداپست که یکی از بهترین مناطق است واقع شده است و دارای امکانات خوب آموزشی به زبان انگلیسی با پانسیون کامل برای دانش آموزان خارجی است.شهریه این مدرسه سالیانه 16000 دلار است و دانش آموز حداقل باید 2 سال ثبت نام نماید و دانش آموزان ایرانی را صرفا برای ثبت نام در سال آخر دبیرستان نمی پذیرد.دانش آموز برای مشخص شدن سطح علمی باید حتما در امتحان تعیین سطح علمی و زبان انگلیسی شرکت نماید.
  • مدرسه بین المللی بریتانیکا بوداپست: قدیمی ترین مدرسه انگلیسی در مجارستان، بر گرفته از برنامه درسی ملی انگلیسی و IGCS، سنین 5 تا 18 سالگی
  • مدرسه انگلیسی بوداپست: بر اساس برنامه درسی ملی انگلیسی و ولز، سنین 4 تا 18 سالگی
  • مدرسه بین المللی Greater Grace: برنامه درسی مستقل و مسیحی، سنین 3 تا 18 سالگی
  • مدرسه بین المللی بوداپست: برنامه درسی ملی اصلاح شده انگلیس و ملی مجارستان، سنین 5 تا 14 سالگی
  • مدرسه بی ام ای: این مدرسه که وابسته به دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست است و در نزدیکی همین دانشگاه در منطقه 12 در بودا واقع شده است ، از سال گذشته شروع به پذیرش دانش آموز خارجی به زبان انگلیسی نموده است. شهریه این دبیرستان در حال حاضر 5000 دلار است و امکانات پانسیون کامل و خوابگاه ندارد و دانش آموز باید شخصا خانه اجاره نماید.
  • مدرسه سفارت جمهوری اسلامی ایران:این مدرسه در میدان مسکوواتر خیابان بیلبو اوت یک دبستان کوچک با سه اتاق آموزشی دارد که دارای امکانات آموزش برای کودکان تا مقطع پنجم دبستان است ولی با پذیرش این دبستان اداره مهارجرت مجارستان به دانش آموز ویزای تحصیلی نمی دهد. شهریه دبستان طبق تعرفه آموزش و پرورش ایران و در حدود 2000-1000 دلار در سال است.دانش آموزان مقاطع بالاتر می توانند از مدارس اینترنتی وابسته به آموزش و پرورش ایران استفاده نمایند و یا در مقاطع بالاتر دانش آموزان باید به مدارس بین المللی انگلیسی زبان بالامراجعه نمایند.
  • مهد کودک هپی کیدز : این مهد کودک در منطقه 12 بوداپست و در خیابان فدور اوتسا در یک منطقه بسیار زیبای ویلایی واقع شده است و دارای 3 طبقه با امکانات آموزشی بسیار خوب برای کودکان می باشد.این مهد کودک اینترنشنال بوده و به زبان انگلیسی است و کودکان بالای 3 سال را می پذیرد و شهریه این مهد کودک 300 یورو در ماه می باشد.

همکاران ما راهنمای شما عزیزان جهت مشاوره مدارس و اخذ ویزای مجارستان جهت تحصیل می باشند.