خوابگاه در مجارستان

خوابگاه و اقامت در بوداپست

کالج مک دنیل دارای معتبرترین مرکز خانه یابی‌ دانشجویی در شهر بوداپست می باشد که جهت رفاه حال دانشجویان پدید آمده است و برای دانشجویان این امکان وجود دارد تابتوانند واحد آپارتمانی مورد نظر خود را با هزینه مناسب بوسیله کالج پیدا کنند.

اجاره ماهیانه برای یک واحد آپارتمانی به طور میانگین در حدود 400 تا 6۰۰ یورو می باشد و هزینه شارژ در تابستان 60 یورو و در زمستان 100 یورو میباشد..همچنین امکان اجاره برای ۲ یا ٣ دانشجو به طور همزمان در یک واحد وجود دارد که می تواند از لحاظ مالی مقرون به صرفه باشد.

خدمات مرکز خانه یابی‌ کالج شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • ارائه دهنده تمامی خدمات خانه یابی و اجاره آپارتمان‌ها و سوییت‌های دانشجویی در تمامی مناطق بوداپست
  • تهیه مدارک لازم جهت ارائه به اداره مهاجرت
  • استودیو آپارتمان, یک خوابه و چند خوابه در مناطق مرکزی بوداپست با دسترسی بسیار عالی به سرویس های حمل و نقل عمومی
خدمات مرکز برای دانشجویان کاملا رایگان است.

 شرحی مختصر در رابطه با اجاره خانه در شهر بوداپست 

شرایط عقد قرار داد خانه در بوداپست به شرح ذیل است :

برای دانشجویان به لحاظ شرایط اقامتی اجاره ١ ساله پیشنهاد میشود .
معمولا اجاره ۲ ماه بصورت پیش پرداخت و بابت ضمانت نگهداری لوازم موجود در خانه توسط مالک دریافت می گردد .
معمولا خانه ها بصورت مبله اجاره داده میشوند و تمامی وسایل مورد احتیاج زندگی اعم از اجاق گاز, یخچال, تلویزیون, ماشین لباسشویی و غیره در خانه ها فراهم میباشد.
علاوه بر مبلغ پیش پرداخت و اجاره ماهیانه, موجر میبایست شارژ ماهیانه ساختمان بعلاوه مبلغ مربوط به قبوض آب و برق و گاز را نیز به صاحبخانه پرداخت کند .
اجاره آپارتمان در بوداپست بر حسب نوع آپارتمان , کیفیت لوازم خانه و محل هر منطقه متفاوت است اما مثلا میتوان گفت بطور کلی قیمت اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه مبله در مرکز شهر حدودا بطور میانگین 400 – 600 یورو در ماه میباشد و مبلغ شارژ ساختمان نیز بر حسب آیتم هایی مانند وجود آسانسور, نگهبانی ساختمان و غیره متفاوت بوده ولی بطور کلی این مبلغ بطور میانگین 60- 100یورو در ماه خواهد بود.

برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با دفتر کالج مک دنیل در تهران تماس بگیرید : 02122606292
 

خوابگاه و اقامت در سگد

متوسط ​​قیمت اجاره ماهانه یک آپارتمان دو اتاق ممکن است بین 70.000 تا 150.000 فورینت ((275-800 EUR) باشد.  لطفا توجه داشته باشید که صورتحساب ابزار و هزینه مدیریت املاک در هزینه اجاره گنجانده نشده است. همیشه این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است لازم باشد برای اتصال به اینترنت در یک ارائه دهنده خدمات ارتباطات محلی ثبت نام کنید و هزینه های آن را پرداخت کنید. پیش پرداخت اجاره معمولاً برابر با 1 یا 2 هزینه ماهانه است که باید قبل از جابجایی پرداخت شود و پس از بیرون آمدن از آپارتمان بخ شما برگردانده می شود. نماینده های دانشگاه خوشحال خواهند شد که پس از ورود شما در انتخاب بهترین گزینه بشما را یاری نمایند.

یک وب سایت کلی تبلیغات املاک و مستغلات (www.ingatlan.com) وجود دارد که می توانید با استفاده از موتور جستجوی سایت ها آپارتمان های زیادی را برای اجاره پیدا کنید ، این سایت به دو زبان مجاری ، انگلیسی و آلمانی قابل دسترسی است. ما به شما توصیه می کنیم از کلمات کلیدی معمولی برای مرور اینترنت ، مانند “اجاره آپارتمان Szeged” یا “جستجوی آپارتمان در Szeged” استفاده کنید.

  2. اجاره آپارتمان در کدام مناطق سگد مناسب است؟

جدا از اینکه همه ترجیح می دهند در مجاورت دانشگاه و ساختمانهای دانشگاه زندگی کنند ، Sêzged دارای چندین منطقه دلپذیر است. Felsőváros و Móraváros به دلیل نزدیکی نسبی در مرکز شهر بسیار محبوب هستند. می توانید در مناطق Tarj Tarn ، Rókus یا Makkosháza به آپارتمان های ارزان تری بروید.   لطفاً توجه داشته باشید که برای رسیدن به راحتی به مقصد می توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.  همچنین امنیت عمومی در Szeged سگد بسیار بالا است.

3. چگونه اقامت خود را در اداره مهاجرت ثبت كنید؟

برای به دست آوردن اجازه اقامت ، باید یک قرارداد اجاره معتبر را امضا کنید که صاحبخانه امضا شده است. این قرارداد باید شامل آدرس ، هزینه های ماهانه ، شرایط و ضوابط (دوره اجاره) است. لطفا توجه داشته باشید که هر یک از مالکان ملزم به امضای این قرارداد هستند ، بنابراین پیشنهاد می شود که اسامی مربوطه را که در مورد ملک ذکر شده (یک سند مالکیت زمین) ذکر کنید.   زبان اداری مجارستانی است ، در نتیجه ارسال قرارداد به زبان انگلیسی الزامی نیست. به خاطر حفاظت از خود ، توصیه می شود که این قرارداد را به انگلیسی نیز ترجمه کنید.   نکته قابل توجه: پیمان نامه ای که باید امضا شود ، باید الزامات اداره مهاجرت مجارستان را برعهده بگیرد (اداره کل ملی پلیس بیگانگان) زیرا در غیر این صورت قابل قبول نخواهد بود.   همچنین باید مدارک زیر را ارائه دهید: کپی رسمی از دارایی (دامنه földtulajdoni) صادر شده توسط دفتر مدیریت زمین مجارستان (Földhivatal) هزینه های آب و برق حاکم (برق ، گاز ، آب) فرم ثبت آدرس مسکونی (دامان szállásbejelentő) اسناد خصوصی (گذرنامه ، جایزه نامه ، تصمیم گیری برای پذیرش) اثبات بیمه درمانی برای شروع فرآیند اجاره نیز هزینه اداری نیز باید پرداخت شود.

این مطالب برای بالا رفتن اطلاعات دانشجوبان گرامی ارایه میشود. راهنماهای موسسه مقیم در سگد و بوداپسست مجارستان می توانند در هنگام انجام مراحل اداری ، نماینده شما باشند و به شما کمک کنند  برای مشاوره رایگان و راهنمایی با نماینده دانشگاه سگد در تهران تماس بگیرید. تلفن : 02122606292